Äntligen hemma!

I torsdags kväll kom Rutger hem från skåne. Skönt att ha honom hemma igen. 

Jag tyckte att han skulle få röra på sig en stund efter resan, så medan jag åkte till Timrå Hästsportförening med Mittsvenska Ridsportförbundet för att dela ut distriktets första plakett för kvalitetsmärkning så släppte jag ut honom i hagen. 

Tre timmar senare när jag kom tillbaka för intag rann blodet. Förstås...
Han hade lyckats med att göra sig illa alldeles intill ena ögat. Turligt nog missade det de känsliga delarna med en halv centimeter... Det visade sig att foderlådan var lagad och en skruv hade gått rakt igenom och stack ut på insidan, och jag hade inte ens kollat av lådan utan bara förutsatte att den var ok. Så lätt det är att missa saker...
Det har tack och lov i alla fall läkt ihop riktigt fint på bara ett par dagar.

Tyvärr har jag inte kunnat rida i nån större omfattning. Han hade ett sår i ena mungipan, så Mattias hade inte ridit på ett par dagar för att det skulle läkas men det är ännu lite kvar så jag vill inte riskera att ta honom i munnen utan han har fått skritta och gå på lång tygel. Förhoppningsvis kan jag börja rida lite vettigt efter helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE