Domaruppdrag i Övik

Dagen har tillbringats på trevliga Ryttarklubben i Övik. Jag hjälpte Mia att lasta på morgonen och åkte med henne upp. Dagens klass att döma var en MsvC:1 med lagtävlan. 

Klassen bjöd på fina ritter men också en del spända hästar. Säkert en kombination av tidigt på utesäsongen och en "jätteläskig" banderoll som satt invid dressyrbanan.


Mia och Romeo red en MsvB:4 som resulterade i en fin andraplacering.

Första omgången av Div1 vanns av Njurunda Ryttareförening, som hade ett jämnt och starkt lag.
Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE