Helg i Hudik

Lördag efter lunch reste jag en bit söderut. Första anhalt var Sundsvall där jag hade träning för Fia och Shira för första gången. Fia, som är en av mina elever sedan länge har fått låna Shira ( sto f-94 e: Aerline H -Maraton ) av Moa Belin. 

Shira har tidigare startat MsvB med Moa men stått konvalescent ungefär ett halvår. Eftersom Moa satsar på sina fjordingar passade det bra att låna ut Shira till Fia som annars varit hästlös ett tag. Jag har ju haft förmånen att även få följa Shira tidigare och nu är de alltså ett ekipage. Jag tror det kan bli en riktigt trevlig matchning.

Efter träning och fika ☺ i stallet hos Fia fortsatte jag till Hudiksvall. Checkade in på Stadshotellet, lustigt nog fick jag exakt samma rum som senast, och bytte sedan om för middag. Vid halv åtta träffade jag de andra domarna och ett par av funktionärerna från HRPK på en restaurang i närheten av hotellet. Sällskapet var mycket trevligt men eftersom vi alla skulle jobba under söndagen blev det inte så sen kväll.


Underbart vacker kväll i Hudik.
Restaurangbesöket blev minnesvärt, för detta krävs ett helt eget inlägg...

Söndag dömde jag ponnydressyr. Tänk så fina ponnys de har, barnen, och vilka föräldrar - som ställer upp i ur och skur för intresset. 

För första gången på mycket länge känner jag mig inte helt nöjd med min insats ( får man säga så som domare? ) Jag tyckte att många red svaga skolor under dagen och men funderar på om jag kanske skulle vara mindre sträng, när jag ser hur hårt det slår. Det gjorde nu ingen skillnad i placering, men ändå... 


( Det fina ekipaget är inte kopplat till ovanstående resonemang om skolor.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE