Östersund

Fredag morgon började jag med att ha stall jour. När hästarna var utsläppta och matade tog jag Rutger och promenerade bort till ridhuset där Mia mötte upp. 

Under torsdagens ridpass var Rutger spänd och lite stark, gick hela tiden och laddade lite i galoppen och varje gång jag ändrade riktning väntade han på ett byte. Därför var det extra skönt att vi bestämt ett ridpass för Mia på fredagen. Han kändes mycket mer avspänd och med mig än dagen innan. Vi började med galopparbetet, red lite svag öppna, jobbade på spårning och rakriktning samt på att han skulle ta i lite till för skänkeln. Vi fick också till skaplig förvänd galopp, utan att han laddade på. Lite enklare åt ena hållet, aningen svårare åt det andra. Avslutade med lite skolor i trav och känner att det kanske inte ligger så väldigt långt borta med tävlingsstart ändå... 

Sedan bytte vi roller, jag tog plats på golvet medan Mia red Romeo. Han såg fin ut inför helgens tävlingar. 

Sedan fick Rutger en date med veterinären och den årliga vaccinationen. 

Efter lunch lastade vi Romeo och åkte till Östersund Frösö Ridklubb där vi stallade in innan vi själva fortsatte till Jamtli vandrarhem.


Vi hann med en kvällspromenad i det vackra vädret innan vi kröp i säng.

I dag har jag dömt tre klasser och hunnit coacha Mia som tävlat MsvA -med en tredjeplats som resultat. Morgonens LättA var också ett riktigt glädjepiller med många fina ritter.


I morgon är det nya tag! 
God natt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE