Clinic med Knytkalaset

Det har tyvärr blivit dåligt med inlägg ett tag igen. Det beror på att bloggen inte velat fungera som det ska i min app. 
Jag har ett par inlägg liggande som utkast men det har inte funkat att lägga in bilder och publicera så...

Rutger har haft en lugnare period med promenader och jogging sedan sista tävlingen i Umeå och i fredags red jag det första egentliga dressyrpasset. Lösgörande arbete enbart med serpentiner, tempoväxlingar, galoppfattningar från trav och lite skänkelvikningar. Lördag morgon sedan kändes han riktigt bra. Då jobbade vi sidvärtsrörelser och förvänd galopp. 

I lördags förmiddag fick jag vinterskor på Rutger. Skönt! Snön kom ju så tidigt och det har varit riktigt obehagligt att promenera birt till ridhuset i halkan.  

På eftermiddagen åkte jag med Mia och Romeo upp till Övik. Lördag kväll hade de uppridning för Jan Brink för gruppindelning inför söndagens clinic med Knytkalaset och plantskolan.

Hela söndagen tillbringade vi således i Övik. Mia red i första gruppen och sedan tittade vi på resten av ekipagen. Alltid intressant och inspirerande att se proffsen in action. 

Jag förundras över de ryttare som åker på ett sånt här evenemang och bara närvarar sitt eget ridpass istället för att passa på att titta, lyssna och lära av de andra ekipagen. Tar man sovmorgon eller åker hem tidigare känns det i min värld inte som om man är riktigt seriös med nån satsning på att ta sig upp i eliten...

Ni får tyvärr inte några bilder, den funktionen vill fortfarande inte samarbeta med mig 😡



Kommentarer
Postat av: Lizette

Ja, en inspirerande clinic tycker jag med. Själv åkte vi kl 6.00 på morgonen i dåligt väder för att hinna på plats till 9.00 och vi åkte inte hem förrän allt var klart! ;-) 😉

2016-11-16 @ 18:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE