Händelserik vecka

Förra helgen var jag på besökskonferens med Svenska Ridsportförbundet. Vi bodde och konfererade på Ronneby Brunn, ett helt ok ställe. Vi hann med att testa poolen i SPA:t och det var bra på lördagsmorgonen, men lite kallt på kvällsdoppet. Rummen var trevliga, maten ok, men efterrätterna en besvikelse. Jag är inte helt säker, men det kändes som om de var fabrikstillverkade (typ Delicato...).

Vi besökte två ridklubbar i Blekinge, varav den ena, Ronneby RK, hade en riktigt maffig anläggning.

I tisdags fick jag plötsligt höra att gården där jag hyr in Rutger är såld. Eftersom de pratat om det till och från under lång tid trodde jag först inte på ryktet, men det visade sig vara sant.
Lite märkligt kändes det allt att ryktet spridit sig i flera dagar och tydligen även florerat på FB utan att alla vi hyresgäster fått veta något.

Kan bara konstatera att det är relativt lätt att förstå sig på hästar, men hur människor är funtade kommer jag nog inte begripa om jag så lever till jag blir hundra...

Just nu behöver jag inte fundera över uppstallning i vilket fall som helst, jag har nämligen bokat en träningsomgång hos Mattias i Skåne. Vi får se hur länge det blir och i vilket stall vi hamnar sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE