Basutbildning för ridsportens ledare

Har tillbringat lördagen med ett mycket trevligt gäng på kurs, Svenska Ridsportförbundets nya basutbildning för ridsportens ledare.

Basutbildningen känns som en viktig genomgång och en bra repetition. Kursen har föregåtts av cirka tio timmars webbstudier och en hemuppgift.

Som vanligt hade vår konsulent ordnat god mat och lokalerna i gamla tingshuset är både trevliga och ändamålsenliga.

Som grädde på moset fick jag sedan tillfälle att visa runt deltagare från Åre Ridklubb på vår fina Härnösand Hästsport Arena. De var väldigt intresserade  och jag hoppas att de fick med sig en massa inspiration hem. 


Rutger fick vila idag, han har jobbat så bra hela veckan. 

I kväll sattes gardinstängerna upp i nya kontoret. Nu fattas bara två bokhyllor och uppmontering av spegel och tavlor, sedan är allt klart. 


Torsten provligger soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE