Dag 2

Gårdagen innebar ytterligare en dag på tävling.


Vi var hyfsat tidigt på plats, körde det vanliga upplägget att Mia promenerade Romeo medan jag mockar.  

Efter frukost på Markan blev det att göra i ordning hästen inför ritten strax efter tio.

Dagens klass var en St Georges. Romeo var riktigt fin, men tyvärr hade de några kostsamma missar i programmet. Mia behöver försöka sätta ännu lite mer tryck på banan, på träning fungerar det numera bra men på tävling gör det att ännu så länge är det då lättare att få missar. 

Jag  är nöjd med hennes ridning och tar hellre att hon försöker, även om det går över gränsen och blir misstag ibland. Det behövs för att komma vidare  och kommer bli lättare allt  eftersom Romeo blir starkare.

Resten av dagen tittade vi på de övriga klasserna.

Dagens bästa tycker jag var ungdomsklassen i Lägsta Future Challenge. De höll hög nivå och det var hård strid om tätplaceringarna.

På kvällen tittade vi på Världscupdressyren. Omväxling förnöjer  😂


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE