På väg hem

Sitter på tåget på väg hem. I Stockholm klev det ombord ett helt gäng Rödakorsare med första-hjälpen emblemet på sig. 


Så bra att de finns, och vilka insatser de gör! 

Som min medresenär bredvid sa: nu kan vi alla känna oss trygga ifall det händer nåt på det här tåget.

Idag hann jag inte med att rida något, men fick i alla fall hålla ett vakande öga på Mia som red Silver innan vi var tvungna att passa tåget. 

Vi hade som vanligt våra söta hjälpredor i stället på morgonen...

I går red jag ett pass för Mattias. Rutger kändes bra från början både i trav och galopp. Däremot blir han hetare ju längre passet lider och jag uppskattar inte det. Vill helst ha honom lugn och avspänd. 

Mattias tyckte jag skulle testa att byta, men så fort jag bara tänkte tanken blev Rutger alldeles för het, lade sig på tvären och blev stark. 

Mattias fick avsluta passet med att sitta upp och göra ett par byten. 

Rutger får vara kvar hos Mattias ett tag till, men allra helst skulle jag vilja ha hem honom och hitta ett sätt att byta utan att behöva sätta så mycket tryck att det blir stress...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE