Uppdatering Rutger

Nu har jag varit två dagar i Skåne. Första dagen tillbringades i manegen med att titta på alla som red. 


Mattias red Rutger. Han ser jättefin ut och det har hänt en hel del på denna relativt korta tid. Bytena är dock ännu lite stökiga, så jag vill inte ge mig på dem själv ännu.

Jag har i alla fall en arbetsvillig häst...Mattias beskrivning var att han är lite som en duracellkanin 🤣 

På tisdagen red jag lektion. Det var kul att få sitta upp igen och kändes riktigt bra. Mattias är ju duktigare än jag är på att sätta tryck i hästen men den här gången tycker jag att det gick lättare att ställa om mig till detta.


Under dagen gjorde vi också en liten utflykt... Jag provred en häst, som jag faktiskt tyckte mycket om. Återkommer med mer info om det blir någon fortsättning.

Vi njuter i alla fall av våren på Hviderup 😀


Kommentarer
Postat av: Lizette

Är du ute efter en till häst eller ska du sälja Rutger?

Svar: Jag är ute efter en till.
Tanken var ju att jag skulle haft Conny kvar.
ingridnystrom.blogg.se

2017-04-05 @ 20:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE