Invandrarfientlighet och Migrationsverket

Jag har funderat på en specifik sak från Facebook härom veckan. Att människor har olika politisk hemvist och att man inte alltid delar samma åsikter och värderingar är ju inget konstigt. 


Att människor med olika åsikter blandas i grupper i samhället blir en logisk följd av detta. Jag tror att det berikar. 

Däremot gjorde jag följande reflektion:
Kan en person med invandrarfientlig inställning, en som öppet gillar och stödjer sajter som är kända för att göra skillnad på människor utifrån födelseland, kan en sådan person utföra ett opartiskt utredningsarbete på Migrationsverket?

Personligen känner jag mig orolig för om prövningen verkligen blir saklig och korrekt. 

Nu kommer det kanske någon som säger att Migrationsverket inte kan ha bara anställda som tycker att alla ska få stanna. Det menar jag inte. Men alla har rätt till en rättvis prövning. Kan man ge det om man tycker att invandrare är brottslingar och inte ska släppas in? Kan man vara så skicklig på att skilja på jobb och privata åsikter?


Fotot är taget på Kustbevakningens föreläsning om insatserna i Medelhavet.

Om du, min vän på Migrationsverket, känner att det här handlar om dig. Hör gärna av dig och berätta hur du tänker. Jag välkomnar en saklig argumentation och skaffar mig gärna mer insikter i frågan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE