Att göra en tavla

Veckan har varit händelserik. 

Mina föräldrar kom på besök på tisdagen och stannade till fredagen.

Vi var på muséet på Murberget en av dagarna. I ett rum ställer man ut tavlor av Bengt Lindström. 

Pappa berättade att han och mamma som unga blev erbjudna att köpa en stor målning av Bengt Lindström, men att de avböjde eftersom de tyckte den var ful. 

Jag får väl förlåta dem för den "tavlan". Hade varit kul att ha en i bankfacket, men ärligt talat tror jag inte den varit snygg i mitt vardagsrum... De är onekligen lite speciella.

Vi besökte också Nickebo där vi tittade in i Vintagebutiken och passade på att fika. 

Fin miljö, men jag tycker att fiket har förbättringspotential. 

Under veckan hade vi också genrep inför Fjord-SM. Moas hästar är i fin form och på onsdag åker vi mot Vetlanda. Det ska bli kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE