Hej småland!

I onsdags morse styrde vi kosan söderut med Lusse och Ingvar i hästlastbilen. Efter en smärre fördröjning och liten omväg pga olyckor efter vägen  ( ja inget som vi var inblandade i förstås) anlände vi till Vetlanda strax efter kl 19.


Båda hästarna står bra i bilen. Skönt att köra så snälla hästar. Det var också ett tag sedan jag rattade lastbil, men kom fort in i det igen tycker jag.

Jag bor alldeles superbt hos mina goda vänner Anna och Micke medan resten av Team Lusse och Ingvar campar på Vetlandaortens Ryttarförening.


På VRF är mycket sig likt, men en del har naturligtvis förändrats sedan jag flyttade från Vetlanda -97. Den gamla anläggningen är kvar och ser precis ut som då, men nya gäststallar har tillkommit.

Privatstallet är sig likt.

Liksom det mycket speciella gamla ridhuset från 1955!


På den stora gräsbanan kommer bland annat hoppningen och utställningen att gå av stapeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE