En tid av årsmöten

Dagarna snurrar på med faslig fart.

Det är en tid av årsmöten och bokslut. 

Helgen som gick hade jag hand om Romeo. Jag hade turen att få rida lite. Det är så roligt! Enda nackdelen är att jag inte blir mindre kräsen i letandet av ny häst till mig själv... Ett sökande som ligger lite i träda just nu om jag ska vara ärlig.


I söndags var det årsmöte för Härnösands Ridklubb där jag är revisor. Årsmötet var relativt välbesökt. Roligt är att klubben har lyckats vända ekonomin som de senaste åren varit svag till ett stadigt överskott.

I måndags kväll var jag på ridklubben och lyssnade på Maria Prytz som pratade om mental träning.

I tisdags kväll var det årsstämma för Röda Korset. Där är jag kassör...
Efter stämman fick vi lyssna på en kille från Kustbevakningen som varit i Medelhavet och jobbat med gränsbevakning och räddningsaktioner. Intressant, gripande och obehagligt på samma gång.

Eftersom det var fettisdag bjöds vi på semlor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE