Söderut x2

I fredags satte jag mig i bilen och åkte söderut. Första anhalt var hos föräldrarna i Sandviken där jag övernattade. På lördagen åkte jag till Segersta där det var dressyrdomarkurs.


Intressant och inspirerande dag med många trevliga ekipage.
Vi fick se såväl programdelar som hela program med bedömning och så hade vi lite teori då vi gick igenom delar ur TR samt diskuterade vad som är föremål för extra fokus i bedömningen i år.

På söndagen vände jag bilen norrut igen och stannade till i Sundsvall för årsmöte med Mittsvenska Ridsportförbundet. Där lämnar jag nu kassörsuppdraget, men blir kvar i besöksgruppen.


Kom hem på söndagskvällen, packade upp väskan, lagade middag och packade väskan igen...

Jobbade några timmar på måndagsförmiddagen och sedan bar det av till Strömsholm med Mia och Romeo. Nu är vi installerade, Romeo i stallet och vi i boendet i Västerås. Tisdag och onsdag ska Mia rida i Ryttarutvecklingen. 
Det blir kul! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE