Strömsholm dag 2

Idag har det varit nästan bara dressyr. 

Träningarna började kl 8 och vi var förstås på plats så att vi skulle hinna se alla ekipagen.

Strax innan lunch var det dags för Mia och Romeo.

De fick jobba med flera olika övningar: tempovariationer i såväl trav som galopp och i passage. De red skolor, bytesserier och piruetter.

Romeo var riktigt fin och Mia fick massor av positiv feedback. De gjorde bland annat fin passage och en klockren serie byten i varje. Största behållningen av denna träning har nog varit peppningen av att vi är på rätt väg och så ska vi fortsätta jobba vidare på samma linje. En del bra och konkreta tips har vi med oss i bagaget hem.

Jag har inga fina bilder från träningen eftersom jag filmade allt, men om ni går in på Mias blogg är jag säker på att hon kommer att lägga ut nåt:

www.mwdressage.se

De här dagarna har verkligen varit jättebra. Inspirerande och välordnat. Jag hoppas det kommer att bli fler år med denna satsning så fler får chansen framöver.

Efter lunch hann vi se på sista hoppgruppen innan det var dags att bege sig hemöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE