Rutger och provridning

I går kväll anlände jag till Hviderup. Det blev ingen ridning då eftersom det var väl sent, men i dag har jag trimmat.


Rutger hade inte gjort några byten på två dagar och det märktes. Utgångsläget var mycket mer avspänt än senast. 

Vi joggade fram självständigt och när Mattias kom gjorde vi piruettjobb. Sedan var det dags att ta tjuren vid hornen och byta galopp. Det är fortfarande svårt... Första bytet är minst besvärligt, sedan eldar han upp sig mer och mer. Suck!

Nu är taktiken att bara göra ett per pass, så att han, förhoppningsvis coolar ner lite.

Under dagen har jag också varit och provridit en häst. Jag ska tillbaka och rida ett pass till i morgon. 

Det är riktigt vår här nere. Och jag har nästan bara varma kläder med mig 😂



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE