En svart skönhet

Så här jag då till slut hittat rätt i hästdjungeln. I fredags åkte jag ju till Falun och provred ett 8-årigt sto. På kvällen lade jag ett bud... och vi kom överens 😀


Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att veterinärbesiktningen går bra. 

Jag övernattade hos mamma och pappa i Sandviken och på lördag morgon mötte jag upp med en elev i Gävle för provridning av en D-ponny. Den var också fin och riktigt härlig att rida. 

En riktigt lyckad helg med andra ord.

Hemresan var däremot jobbig. Snö och halka. Kom hem så sent att jag inte hann rida något på kvällen.

Idag har jag däremot ridit ett träningspass för Mia. Det var så himla kul! Hon fick igång både mig och Rutger ordentligt så att jag fick en riktigt fin känsla i galoppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE