10 Trainers 10 Clinics One Dream

Den här helgen har jag fått förmånen att delta i första omgången av projektet "10 Trainers 10 Clinics One dream" i Timrå.


Den olympiska ryttaren Gonçalo Carvalho är först ut av de 10 olympiska ryttare som kommer att hålla träningar.

I går, fredag, red vi första passet. Vi fick jobba massor på de nyttiga grunderna. Jag har preciserat mitt problem med galoppombytena som inte är så lätta, så förhoppningen är att arbetet ska leda till ett ännu bättre utgångsläge inför bytet.

Idag, lördag, fortsatte arbetet med ännu lite utveckling av övningarna och större krav. Ett roligt och svettigt ridpass. 

Efter fredagens ridning var Rutger inte särskilt trött, men efter dagens märktes det att han fått jobba både med kropp och knopp. Resten av eftermiddagen stod han och sov i boxen.

Vi åker emellan så att han får vara hemma över natten och kan röra på sig lite i hagen mellan träningspassen.

Längtar redan till morgondagens ridning!

Nu lite mysigt kvällsfika.  Ros från älsklingen och kakor med "One dream"-tema 😃 Kan nog inte bli så mycket bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE