Träningssammanfattning

Något som gör mig bekymrad är att det på varje evenemang finns en person som fotar eller filmar, verkliga eller påstådda oförrätter mot våra hästar. 


Trots att jag anstränger mig för att rida väl finns det alltid sekvenser och ögonblick som är mindre tilltalande. Jag tror att den enda anledningen till att vi "vanliga" ryttare inte hängs ut u drev i sociala medier är just den anledningen att vi är för okända. Vad kommer att ske när vi fotas på träning och tävling och får löpa gatlopp? Frågan är nog inte om det händer utan inom hur snar framtid?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE