Skäms Rutger!

I går förmiddags hade det flugit i nåt i Rutger. 


Jag skulle som vanligt göra iordning för ridning. Rutger var lite tramsig i boxen, i vanliga fall står han helt stilla. Plötsligt drar han, ut genom boxdörren och full fart ut i hagen. Bockar, studsar och galopperar runt som ett sållat troll. 

Bara att vänta tills anfallet gått över, fånga in rymlingen och sedan fortsätta klä på utrustningen. 

Tror han busade orken ur sig lite, för han kändes lite slak under ridpasset.

På eftermiddagen körde jag honom ut till Anna i Brunne, där han ska få vara några dagar eftersom jag ska göra lite annat än hästrelaterade saker ett tag...


Jag fastnade förstås en stund extra ute hos Anna eftersom de har kattungar... Fyra ljuvliga små godingar med häftiga annorlunda färger. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE