Ryttaranalys

I torsdags kväll styrde jag och Mia kosan söderut, närmare bestämt till Västerås.
Målet var Levád Fysioterapi för att fortsätta jobba utifrån förra besöket då jag gjorde första besöket för Ryttaranalys. 

Under första tillfället gjordes bland annat mätning av belastning i sadeln med tryckmatta (man använder sadelbock, ingen häst är med) och sedan gick vi igenom några övningar som jag fick jobba vidare på hemma.

Detta tillfälle jobbade vi vidare med övningar för att mjuka upp bröstrygg och höfter. Jag fick också göra en del intressanta övningar i sadeln för att förbättra positionen.

Det är verkligen mycket intressant och utöver att det ger mig verktyg att jobba med min egen sits så ger det mig mycket värdefullt att ta med mig till mina elever.

Absolut ett tips för er som vill jobba med förbättrad position och kroppskontroll i sadeln.

Nästa omgång för min del blir i slutet av februari.

Mitt arbetsverktyg ser ut såhär...

På väg hem lyckades jag bita sönder en tand. Det blev en obehagligt vass kant, men dim tur var gör det inte ont i tanden. Nu har jag i alla fall fått lära mig ett alternativt användningsområde för min nagelfil 😁




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE