Den gamle och OK

Ibland kan jag inte låta bli att undra över hur storbolagen tänker. Har de helt tappat bort vad det innebär att vara människa?

Min far är född 1936. Precis som många andra i hans generation ingår inte digitala hjälpmedel i den naturliga vardagen på samma sätt som för de unga som vuxit upp med detta.

Nu hade han fått ett par SMS från OKQ8 där det stod att han måste logga in med sitt Bank-Id och uppdatera uppgifter pga lagen om penningtvätt.
Min far loggar inte in någonstans när mågon ber honom, och vet ni, det tycker jag är MYCKET bra. Alltför många äldre låter sig luras.

Vad händer? 
Skickar OKQ8 ut någon blankett han kan fylla i och skicka in? Nej då.
Kontaktar de honom? Nej då.
OKQ8 avslutar helt sonika hans konto och gör en utbetalning på de stackars 200 kronorna som finns där. 

Pappa finner sig och rycker mest på axlarna. För OKQ8 lär väl en 90-årig gubbe kvitta som kund. Han tankar väl inte vrålmycket och ska väl rent statistiskt sett snart dö...
Men jag är urförbannad. Här har nån varit medkem och kund ett helt liv och behandlas som smuts och misstänkt terroristfinansiär.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE