Bloggstrul på resan

Typiskt nog fick jag problem med att göra inlägg på bloggen mitt i Danmarksresan.

Vi har i alla fall haft ett par härliga, hästiga dagar på Vilhelmsborg.

Roligast tycker jag det var att se och följa tvåårshingstarna på väg mot godkännande.
Där var stor variation på såväl exteriör, storlek och färg.
Min favorit, Prinsholms Safron, blev godkänd, och slutade som nr 2 i ringen.
Poäng: 8888 78 789 

Hade gärna tagit med den hem...men det var det en annan som hade förmånen att få göra.

Roligt var även att se dressyren, de allra bästa seniorerna red riktigt fina ritter, och några av hästarna var väldigt tilltalande.


Vi hann även med att se lite körning. Imponerad av kuskarnas skicklighet och precision.

Sista natten spenderade vi åter hos gästvänliga Emma och Furumossens Fjordhästar.
Där fick vi se två unghingstar som skall visas fram i höst och så fick Moa ta ett ridpass på Ingvar Halsnæs. 
Ingvar är jag mycket förtjust i. Jag träffade ju honom en del när han stod här i Norrland en säsong och måste säga att trevligare temperament måste vara svårt att hitta hos en hingst.



Tack Moa, Helena och Emma för en både rolig och lärorik tripp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE