En lömsk buss

Tjenixen! Rutger här igen.

Härom veckan kom bussen på vägen mot Arenan. Vi brukar se den vid vändhållplatsen. Då är den på behörigt avstånd,  minst 10 meter. Nu smög den lömskt upp bakom oss på vägen till ridhuset. Matten sa att den inte alls var lömsk och ute efter middag, den hade bara fått ändrad tur sa hon, ända fram till ridskolan så att barnen ska slippa gå sista biten. Det är ju bra.

För säkerhets skull hoppade jag iväg lite och sen tittade jag på matte. Hon stod bara kvar, som ett annat fån. När jag stannade och tittade på matte fick jag beröm och när bussen passerade langade hon upp en godisbit ur fickan.

Jag har nog inget emot att  möta bussen fler dagar. Undrar om man får ännu mer om man vill kliva på och åka med?



Hälsningar Rutger
-Kollektivtrafik är modellen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE