Flodhäst

Hej! Rutger här!

Nu har jag och min kompis Ludde tagit över bloggen ett tag. 
Vår matte är ju så himlans seg att skriva nåt. I synnerhet om det viktigaste i hennes liv... Oss alltså.

I morse fick vi kliva upp jätte jätte jätte-tidigt för att springa fint i ridhuset. Eller ja, jag fick ta första passet medan Ludde fick mat att äta medan jag var borta. Sen var tanten oförskämd nog att bara lämna mig med Luddes rester när det var hans tur att springa fint. 

Min matte påstår att Ludde behöver maten, medan jag behöver vara utan. Förstår inte det jag...
Hon säger ju att jag ser ut som en flodhäst efter vilan. Jag har aldrig sett en flodhäst, men det hörs ju på namnet att det måste vara ett extremt vackert djur. Flod är ju tjusigt och häst det vackraste Gud skapat, eller hur!
Dessutom älskar ju min matte mig så det måste vara fint.



Hälsningar från Flodhästen Rutger, 
som gör allt- nästan, för en matbit.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE