Houdini

Hej! Rutger här igen!

Alla gillar väl lite trolleri? 
Mitt bästa är när jag leker Houdini och trixar mig ur mina täcken. 

Min matte har genom åren också lärt sig lite trolleritrix. Hon kan förvandla ett ganska trasigt täcke till ett användbart igen. 
Nya spännen, lagningslappar och finurliga lösningar dyker upp med blixtens hastighet. 

Oops! 
Luftkylning á la Rutger.

Fiffig matte knöt bara en rejäl knut, så det jobbet hade jag inget för...

Dessutom har hon överlistat mig. Jag har numera bara täcke när det är kallt på riktigt. Eller blött. Dessutom går jag med vad de på affären säger är ett sommartäcke ända in i december. Jag gillar nämligen inte att bli varm, då blir jag effektiv som en bäver.

Bävrar också brukar matte säga när jag varit igång...

Fastän jag  är en hejare på att förbättra täckenas ventilation har matte inte köpt många täcken de senaste åren. Hon säger att det inte är lönt. 
Ett fint grönt regntäcke utan foder fick jag i alla fall i höst. På butiken tyckte de att matten skulle köpa ett med foder, men det gick hon inte på. Täcket är fortfarande helt, men inte spännena. (Dålig kvalitet om ni frågar mig...)

Ludde låter hälsa att han inte är helt nöjd med mina tilltag. Han har fått ärva några täcken av mig och påstår att de är trasiga. 

Min inställning: Det som går att fixa med silvertejp eller balsnöre är inte trasigt på riktigt. Bara begagnat.

Hälsningar Rutger 
-magikern med bävertänder









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE