Ludde dansören

Tjenixen! Rutger här!

Idag ska jag skryta lite om min duktiga brorsa Ludde. 


Egentligen heter han Lord of the Dance. Man hör ju på namnet vad han är bra på. Värsta dansarn. Han för och matte följer. Tror jag i alla fall...

Idag jobbade de på galoppombyten i språnget. Själv tycker jag att det är en väldigt rolig övning, men också lite svårt och spännande.

Ludde kan byta åt båda hållen, fast han tycker att det är lite svårare att hålla balansen till vänster. Då vill han dyka lite och ta ett kort språng innan. Fast benen sprattlar rätt i bytet, det är det viktigaste, efter vad jag hört...


Ludde hälsar att bäst blir det när matten bara "sitter om" och inte gör så mycket. Matten håller med, men påstår också att det då ibland inte händer något alls och då måste hon vara tydligare. 
Jag säger bara: lär dig rida bättre matte!

Nästa säsong tror matte att Ludde dansarn kommer ikapp mig i klasserna. Tanten har nog rätt, tror jag... 

Hälsningar 
Rutger  -gillar dans med mycket bensprattel








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE