Mer jul!

Då är vi mitt uppe i mellandagarna. 
Jag tror aldrig jag tyckt en höst gått så fort som i år. Och jag kan inte minnas att det varit så blött sedan jag flyttade hit. 
Jag kan heller inte minnas när jag var så trött både i kropp och knopp senast...
Kanske den uteblivna semestern i somras börjar sätta sina spår. 

Julafton åkte vi traditionsenligt till Ullånger efter att jag ridit på förmiddagen. Trodde jag skulle få trängas i ridhuset, men jag var alldeles ensam.
Båda hästarna är nu igång. Rutger har haft en lång vila och verkar tycka det är kul att få vara med igen.


Jag trodde att jag visste vad jag skulle få till jul. Hade nämligen önskat mig ett par Powerboots och fått prova storleken, men i skokartongen låg något helt annat.


Stövlarna stod dock i sängen på kvällen 
( Japp, jag klädde av mig naken och satte på mig stövlarna. 😂 Bildbevis saknas.)


Ännu fler presenter.

Juldagen och annandagen var vi hemma. Jag har haft tid att pyssla på i stallet och har även fuskjobbat nån timme per dag.

Idag, fredag, red jag Ludde på morgonen och sedan har jag varit hos en kund efter lunch. Jag har också finåkt i lite moderna hästkrafter. Mitt leasingavtal går ut i vår...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE