I stallet finns drömmarna

I stallet finns drömmarna, såväl 4-benta som dem i choklad...

I vintras fick vi en stor vattenläcka i sadelkammaren, vilket gjorde att den fick rustas upp. 
Liten men naggande god.




Stallet är för mig en oas. Jag kan komma dit och tycka att jag har bråttom och måste skynda mig, men när jag ridit och fixat iordning har jäktet liksom runnit av. Då tycker jag det är underbart att sätta mig med en kopp kaffe. 
På sommaren sitter jag ute, vi har en enkel sittgrupp med utsikt över hagen. Under den kallare tiden har vi en liten hörna i sadelkammaren där vi har ett fällbart bord och ett par klaffstolar. Jag skulle nog inte överleva i ett stall utan fikaplats...


Kakburken...❤ och kaffet har sin fasta plats.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE