Lugnet infinner sig

I morse var det minsann nån som inte alls tyckte det var arbetsdag...

När vi väl kom upp på benen och iväg till ridhuset bjöd Ludde på ett pass med riktigt fin känsla. Jag jobbade vidare på läxan från söndagens träning: att bli snabbare så att han blir mer ändringsbar och följsam.


Jag har konstaterat att han blir lite orolig när jag knyter fast honom i boxen för att göra iordning inför ridning. Det verkade inte som om det var det faktum att han sitter fast som oroar utan något annat. 

Efter att ha iakttagit honom några dagar kunde jag konstatera att han faktiskt alltid väljer att stå med huvudet åt det andra hållet, oavsett om han ligger ner eller står upp.
Därför provade jag att sätta en bindring på den sidan istället och plötsligt har han varit hur lugn som helst. 

Funderar över om det helt enkelt är så att han vill ha huvudet bort från Rutgers box. 
Rutger är hög i rang...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE