Nostalgidagar i Härnösand

I går var det full rulle, ingen vila på helgen här inte...
Började med att rida bägge hästarna.
Lord of the Dance och jag håller fortfarande på att lära känna varandra. Han är verkligt snäll och trevlig. 
I går var han dock en aning upprörd och otålig när jag kom och skulle göra i ordning. Han stirrade hela tiden bort mot änden av hagen, så sannolikt hade han haft besök av något vilt. Rådjuren brukar han inte längre bry sig om.

Det stissiga gick dock över när vi promenerade bort mot ridhuset. Red ett pass med mycket övergångar och förändringar i skolor. Som det är just nu är det lätt att ligga lite jämntjockt i ett läge och lite svårare att göra små förändringar. Jag vill gärna ha honom lite mer "med på noterna" när jag bara vill ändra en aning.
 
Rutger fick gå sitt första pass på drygt två veckor. Han fick en sommarvila när ponnyn han går med på betet blev förkyld.
Allt för säkerhets skull. Det gjorde det också enklare att kunna hålla hästarna helt åtskilda.

Jag trodde att jag skulle få ett lite träligt pass, jag tycker gärna det blir så när de vilat och man måste börja med att checka av grunderna. Vi började med ett gäng övergångar, red lite serpentiner och flyttade lite sidvärts på korta sträckor till och från fyrkantsspåret. Och plötsligt inser jag att hästen under mig jobbar på utav bara den och känns jättefin! 😀

Efter lunch hade jag träningar på Arenan. Några av ryttarna från Ö-vik kom ner för lite träning på bortaplan. Kul!

På kvällen åkte vi in till stan och tittade på cruizing. Fina bilar och otroligt mycket folk!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE