Skodag

Fredag innebar skodag.
Världens bästa hovslagare, Olle, svettades ymnigt i värmen när han skodde dem bägge.

Hovslagaren är en viktig bit kring mina hästar och jag är så tacksam över att jag har hittat en skicklig, pålitlig och trevlig hovslagare. Han har skott mina hästar i många år och det har alltid varit lugnt och tryggt, även med föl och unghästar.

Mina hästar skos var 6:e vecka.
För Ludde blev det 5 veckor denna gång för att hamna på samma schema som Rutger.

Eftersom vi inte har någon stallgång eller skospilta i stallet så hyr jag in mig i gäststallet på Arenan. Det tar alltså ett tag när det är skoning. Först måste jag promenera dit med dem, en i taget, därefter skoning och sedan promenera tillbaka.


Jag räknar med att så småningom kunna leda dem tillsammans, men ännu vågar jag inte riktigt det.

Efter skoningen joggade jag Ludde lite lätt i ridhuset.

Eftermiddagen ägnades åt bokföringsjobb ute hos kund och kvällen blev faktiskt ledig då träningen jag skulle ha blev inställd.

Planen är att jag under några sommarveckor skall försöka jobba bara halvtid och ha halva dagen semester. Det passar bättre att göra en del jobb än att låta allt växa på hög på kontoret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE