Brinn för Josefin

Ingen har väl lyckats undgå den berörande dokumentären om Josefin Nilsson.

Jag tänker på Josefin, på Lotta och alla andra kvinnor som drabbas av hot och våld av närstående.
Det är helt förfärligt att det upprepas gång på gång.

Nu är det väl ändå på tiden att det görs något? På riktigt! 
Inga halvmesyrer!

Varje gång det händer hör  jag frågan: Varför stannar kvinnan?
Svaren har vi hört förr - hur många gånger som helst. Jag tycker det är att lägga bollen hos helt fel person!

Det är dags att byta fokus från den slagna till den som slår: 
Varför i hela friden slår de?
Varför får de hållas?
Varför får de höga positioner och framträdande  roller?
Varför får skitstövlarna offentlig bekräftelse?

Det finns ju så många sjyssta män att välja bland - de allra flesta faktiskt.

Det är dags att vi alla ser till att sätta stopp för detta nu!
Det är dags att sluta ifrågasätta den slagnas val.
Det är dags att lyssna och stärka dem som berättar om sin situation istället för att skuldbelägga.
Det är dags att rättsväsendet tar problemet på ännu större allvar.

Män som slår skall hållas inlåsta. Det är INTE  den hotade som ska begränsas!

Män som slår kan för min del gott få leva resten av sitt liv ensamma, bortglömda och fattiga. 

Med förhoppning att vi alla gör gemensam sak och sätter stopp för detta nu 💖

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE