Fripassagerare

Nu är det bråda dagar. Kanske kommer jag nån gång att lära mig att inte ta så många träningsuppdrag i bokslutstider... 
Nää, bara skoja, det kommer nog aldrig att ske. Faktum är att det är bästa upplägget inför beachsäsongen. Oj, just det, jag är ju aldrig på beachen 🤪
Allt jobb gör att jag glömmer bort att äta emellanåt. I morse insåg jag att ridbyxorna plötsligt blivit större. Precis som tidigare år. Nu -3 kg på tre veckor.

Tur det finns semlor! 
Årets smak från Gulf i Härnösad: Oreo coocies! 
Mums!

I morse när jag skulle åka iväg med bilen såg jag inte till katten. Orolig för att jag ska klra över honom ställde jag mig på knä och kikade under bilen. Det var lugnt, ingen katt som kunde bli platt. 

Kliver in i blien, sätter på mig bältet och startar. Lägger i växeln, tittar i backspegeln...ser en storögd katt på "hatthyllan"... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE