Tävling med förhinder

I söndags skulle jag upp i ottan för att hinna  rida igenom programmet som jag skall tävla i helgen och Mia kom för att titta hur  det såg ut. Rutger hade trampat sig lite i kronranden, men det såg ganska ytligt ut så jag gjorde iordning och traskade bort till Arenan.
Men tji fick jag. Det kändes direkt att Rutger var störd av såret. I vanliga fall är han väldigt framåt, men nu smög han. Bara att promenera hem och låta vila.
På onsdagen var han kall och fin i hoven igen så då kunde jag rida. Bra, då kan vi åka och tävla tänkte jag.
Han känns väldigt fin nu.

Så kom snöeländet tillbaka.
Hela onsdag snöade det och det var eländigt före på vägarna. Prognosen säger snö och ännu mer snö fredag och söndag. Troligen vågar vi inte köra. Att åka med häst och trailer över Skule i snöoväder går liksom bort...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE