Domardag på hemmaplan

Under lördagen var det tävlingar på Härnösands Ridklubb. Eftersom jag hade domaruppdrag hela dagen fick Rutger inte gå någon klass denna gång.

Jag började morgonen med att döma en paradressyrklass. Kul! Ryttaren var duktig och uppnådde kvalgränsen för att få srarta SM. Hoppas hon tar sig dit.



Sedan tog ponnyerna över. Där dömde jag en Lätt C och en LättAP:1 och bjöds på många fina ritter.

Hemmaklubben hade många framgångar under dagen.  HRK:s dressyrlag för häst red hem segern i denna omgång av lagtävlan div 2 och ponnylaget tog din andra raka seger i div 1. 


Maria Haglund red vår gemensamt ägda Filkes Ivanhoe (f-12 e: Flash Dancer I.M -Rubinstein, uppf M Juresram) till en andraplacering i MsvC:1. Vilken härlig start på säsongen de haft! Första säsongen i MsvC har de gjort fyra starter, samtliga med god marginal över kvalgränsen och tre placeringar.

Fiket på HRK går heller inte av för hackor.. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE