Tävlingsdebut för "Ludde"

I söndags gjorde jag första starten med Lord of the Dance  "Ludde". 

Tävlingen var på hemmaplan, Härnösands Ridklubb och vi startade en MsvC:1.


På framridningen kändes han jättefin, avspänd och med mig. Skönt med en häst som kan vara så okomplicerad i framridningsmiljö. På banan bjöd han på en mycket trevlig ridkänsla. Vi missade första travlängningen, ryttarmiss som jag tar på mig helt då jag smackade på lite och han missförstod och tog galopp. Öppnorna kan vi göra bättre på träning, men slutorna som varit lite kniviga börjar sitta och dem fick vi ganska bra betalt för.

Ökade skritten blev "sådär" då herr häst bestämde sig för att ruska på huvudet. Han uppskattade inte riktigt öronluvan så nästa gång ska jag inte ta på den.

Vi slutade på 66, 31% och med det vann vi klassen.

Tyvärr är det inga tävlingar kvar i år, så nu går vi in i vinterträningen och får ta kval nr två i vår.
Ser fram mot nästa säsong!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE