Tiggare på G!

Då är de igång och ringer efter pengar igen, Stiftelsen Aktiv Skola.

De tigger av godhjärtade småföretagare, fast de i förhållande till de flesta av oss är rika som troll.

Vid telefonsamtalet presenterar sig som en stiftelse som ägnar sig åt välgörenhet, men i botten ligger ett Aktiebolag som har många olika företag. En liten del går till ändamålet medan det hamnar stora pengar i aktieägarnas fickor.


VD  tycker i en intervju att "när man driver verksamhet ska det bli lite över". 
Vi snackar om typ 19 miljoner... 
Med tanke på att de nu går ut och tigger pengar under förevändningen att de ska gå till barn som är utsatta för sexuella övergrepp så kan jag inte låta bli att tänka vad 19 mille skulle kunna göra för dem...

Finns massor att läsa om bolaget på nätet.

http://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/pool-medias-agare-drar-in-miljoner-pa-forsaljningen

Vill ni skänka pengar - ge till de organisationer där merparten går till ändamålet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE