Inte min dag

Började med att Rutger trampat sig och var halt. Inte jättemycket, men ändå. Ingen träning idag och jag måste förstås stryka mig från tävlingen på lördag.

Fortsatte med punktering på väg hem från stallet.

En rackarns spik.

En knapp timmes väntan på bärgare och så hamnade bilen på verkstan inför däckbyte.


Som extra kuriosa:
Den trevliga bärgaren visade sig ha hästintresserad sambo. Han berättade att hon igår köpte en häst. Jag fick nåt på känn, och ja då, det var "Jerka" ❤ som jag en period hade till låns som sällskap åt Rutger.
Världen är liten.


Människor kan i alla fall vara väldigt hjälpsamma och erbjuda både hjälp och skjuts. Det känns bra!

En snäll ponnypappa hämtade mig till kvällens träning och skjutsade mig hem efteråt.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE