Det är nu vi betalar

Det är nu och kommande år vi betalar för besparingen i sjukvården.
Nedskärningarna gör att beredskapen inte är bättre än att sjukvården kämpar livet ur sig för  att klara att hantera situationen.

Att Sverige inte har någon beredskap och lager av materiel för kristider kom nog som en överraskning för många av oss vanliga skattebetalare.

Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap instruerar oss invånare att vi skall vara rustade för kris, men viktiga samhällsfunktioner litar på att man inte behöver hålla några lager utan kan beställa när behovet uppstår.
Mycket märkligt.

Förhoppningsvis lär vi oss något av det läge som nu uppstått så att vi kan stå bättre rustade nästa gång. För nästa gång kommer.

Jag tror att det tar många år innan samhället hämtar sig från följderna av detta kaos. Företagare och anställda får nu betala priset i form av konkurser och arbetslöshet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE