Glad Påsk!

Ser fram mot en lugn och skön påskhelg med hemmamys och ridning.
Jag ska jobba så lite som möjligt är planen.


Skärtorsdagen hade jag träningar i Övik och sedan var jag hos en kund ett par timmar. Hästarna fick vilodag.

Idag,  långfredag, började jag förmiddagen med att titta på Mia och Shamrock från läktarplats när de tränade för Charlotte Haid Bondergaard via ridesum (digitalt). Det såg både bra, och roligt ut.

Åt sedan frukost i stallet innan jag tog tag i ridningen på mina egna.

Ludde var först ut. Just nu har jag ett läge på honom där traven känns riktigt bra. Jag börjar få den där ändringsbarheten som jag jobbat för. I galoppen är det lite svårare, där vill han gärna hamna i ett och samma lite monotona läge. Men det är väl bara att jobba på tänker jag...

Rutger har varit fin en längre period. Vi jobbar vidare på styrka, balans och att hitta avspända byten. 

På eftermiddagen levererade jag vinsten i IngRid Nyström AB:s påsktävling. Ett påskägg fyllt både med gottis och lite praktiska saker. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE