Påskafton

Har trimnat bägge hästarna idag.
Det var förvånansvärt lugnt på Arenan med tanke på att många är lediga. 
Jag började med Rutger som idag fick jobba med fokus på förvänd galopp.  Han känns riktigt fin. I morgon ska han få gå ett pass för Mia.

Ludde fick gå in i lilla manegen som omväxling. Jag tror det är nyttigt att inte alltid ha den härligt jättestora banan... Han trivs bra på underlaget i lilla och jag fick bra gung i honom idag. Galoppen kändes mycket bättre än senast.

Lite surt är det allt att ha två fina hästar igång och så är det inga tävlingar.
Hoppas på en höstsäsong.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE