Tävling för ungdomar

Ridsportförbundet planerar att öppna möjligheten att arrangera tävlingar för barn och ungdomar.

Det ska bli intressant att se hur man löser detta.
Tanken är fortfarande att nax 50 personer ska få vara på plats. Som hag ser det blir det då svårt att ordna annat än klubbtävling.

Ungdomarna behöver ju någon som kör dem och så krävs det funktionärer, vilket gör att det  endast torde vara möjligt att arrangera en tävling med absolut max 20 starter.

Motivet för att tillåta tävling är att främja att barn och ungdomar rör på sig. Jag tänker dock att ridsporten kog skiljer sig en del här mot många andra sporter?

Barnen rör ju på sig, tränar och rider sina ponnyer utan tävlingar. Själva tävlingen främjar inget annat än just många människor på samma ställe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE