SAS - en lyckad reklamkampanj?

Har någon lyckats missa stormen i sociala medier över SAS senaste reklamfilm?

Jag har naturligtvis sett filmen. Hela. Inte bara början, vilket verkar vara fallet för många av de som är arga, upprörda och kränkta 

Hur orkar folk bli upprörda över att någon säger att människan alltid varit rörlig och inspirerats av andra?

Reklamen har ialla fall uppnått ett syfte, uppmärksamhet - i massor. 

Att SAS plockar bort filmen säger nog tyvärr mer om dem än att de gjorde kampanjen från början.

Först tänkte jag att SAS gjorde en varm film om att vi människor alltid vandrat och rest och inspirerats av andra.

Sen kom tanken att det kanske var ett cyniskt spel skapat bara för att få reaktioner...?
Att de första sekunderna var kallt uträknade så att de skulle skapa ilska hos dem som bara läser rubriker och gör lika med film, bara kollar ingressen. Jag hoppas den tanken inte är rätt.
Jag är så trött på att sociala medier översvämmas av hat, hot och otrevliga kommentarer

Är du också less? Gå med i Facebookgruppen #jagärhär och gå in och hjälp till att göra skillnad i kommentarsfälten. 

Själv åker jag gärna tåg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE