Iakttagen

Red Rutger ett pass i morse.
Precis som härom dagen började jag med lite lätt jogging i trav och galopp, lite övergångar och några serpentinbågar. Jag gillar serpentiner, tycker att de är bra för att känna hur följsam och liksidig han känns. 

Sedan satte jag ihop honom lite till och red några skolor: öppna en bit på långsidan och övergång till diagonal sluta in till medellinjen. 
Skolorna är Rutgers paradgren...

Avslutade med lite bytesjobb. Fortfarande är högerbytena lite svårare att göra än dem till vänster. Själva bytet blir rätt men han lägger sig gärna till höger så jag måste ligga kvar väldigt stadigt med vänster tygel och se till att han går en aning bort från höger skänkel. Ligger vi 100 rätt blir det bra, så jag får rida bättre helt enkelt...

När jag packade silage hade jag intresserad publik. Varje gång jag gick iväg med höpåsarna smög ett rådjur fram till balen, och varje gång jag kom tillbaka blev den lika överraskad. Och sannolikt besviken att kalaset var över 😂


Nu i kväll har jag landat hos mina föräldrar i Sandviken. I morgon väntar domaruppdrag på Högbo Ridklubb. Kul att komma tillbaka till hemmaklubben emellanåt 😃







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE