Blåslagen på blåisen

Kära nån vilken vurpa jag gjorde igår! 😱

Var hos en kund och skulle låsa upp grinden till infarten och halkade och föll pladask på vägen. Van som jag är att ha rejäla stallskor och broddar så gick jag inte tillräckligt försiktigt i de lite snyggare, och mycket halare, skorna. Tack och lov inget brutet, men är allmänt blåslagen och mör. Fick roa mig med att plocka grus med pincett ur handflatorna, för där jag tog emot mig ned dem var det förstås grusat...


Lika isigt överallt. Blä!

Jag har hämtat ut en omgång täcken med brodyr inför vårens tävlingar. Denna gång lämnade jag in till Falk Brodyr i Selånger. Jätteproffsigt utfört! 


Blir såsmåningom ett gäng schabrak också.

Vad tycker ni är roligt att vinna när ni tävlar?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE