En klassiker i graven

I morse pallrade jag mig upp tidigt för att rida med Mia. Strax efter 7 var vi i ridhuset med Rutger och Ivan.

Rutger kändes bra. Eftersom han gick i manegen även igår så valde jag att lägga in mycket skrittarbete. 

Bytte häst och var åter i manegen vid ca 8.40. Med Ludde känns det som om jag har lite "mittemellanläge" just nu. Jobbar övergångar och variationer och bara försöker hitta lite olika lägen och nivåer. Har ännu lite svårt att hitta nåt riktigt system för vilken typ av arbete som gör att han känns bättre nästa pass. Det känns som om det varierar. 
Bara att jobba på och hoppas på att finna nåt system.

Långnäsa Ludde...

En klassiker har gått i graven. Kyra K dunjackan gav upp idag. Den torde ha hängt med åtminstone ett decennium...?
Just denna fick jag begagnad av Anna, men hade tidigare en exakt likadan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE