Helga vilodagen

Hej, Rutger här!
Idag helgar jag vilodagen med att skrota i hagen. Ludde fick jobba den lyckosten.

Idag klädde matte honom jättefin, i mitt kandar. Fusk! Tycker han kan få ett eget...eller ärva det som hänger i tävlingsskåpet. Det är snyggt, men inte lika mjukt och skönt som detta. Lite som väl ingådda skor om ni fattar.
Jag tävlar dessutom i träns, så jag behöver det inte.


I vilket fall kom de hem svettiga både matte och Ludde. 
Matte sa att det inte var just nån skillnad mot att rida på tränset. Ludde vill gärna bli lite kort i halsen så matte funderade på om det skulle bli ännu mer på kandaret. Det blev det inte. Själv säger jag att det kvittar vilket skrot matte stoppar in. Det är ändå hur hon kramar tyglarna som betyder nåt. 

Eftersom matte föredrar tränset brukar hon klä på oss det. Men visst ser en snofsig ut i kandar? Lite som grabbarna på de stora arenorna.  

Hälsningar Rutger
- snygg vad än matte klär mig i.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE