Dansat ut hjulen

Tja! Rutger här!

Nu har matte dansat ut hjulen. 
Det innebär att jag måste lära mig känna igen en ny bil. Matte+bil (eller moped)=mat.

Den förra bilen gillade jag, den var vit och hade hängt med flera år  så den var lätt att känna igen redan på ljudet när matte styrde in på gården. 
Bra namn hade den också: Volkswagen. En vagn för folk - hörs ju direkt vad det är. 
Matten har tydligen sin bil i företaget. Det är ju smart, hon kör jättemycket bil i jobbet och nästan inget för egen räkning.

Den nya bilen är blåglansig. Den kommer snart att vara blå men inte glansig om jag känner min matte rätt...
Jag undrar om den är bättre än den förra?
I alla fall verkar den heta "Såbraru". Det låter ju lovande.


Enda kravet på färg matte hade när hon skulle köpa den var tydligen att den inte fick vara vit. Det beror tydligen på att mattens pappa inte gillar vita bilar och hade kommenterat färgen på den förra. Eller så är det för att matte vill ha variation?

Fast lite orolig blir jag när hon byter sådär. 
Tur man är häst: ju fler kilometer desto mer kan en. Och inte omfattas vi av nån höjd skatt från staten heller.

Däremot tycker jag att det är dags att uppdatera min kärra. Hästtrailern är 16 år, det matchar ju inte alls. Matte verkar strunta i det...

Hälsningar från Rutger 
- en bra häst har ingen färg!
( men är bäst som fux...)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE